top of page
AdobeStock_330847010.jpeg

MINDFUL WALKS
Mindfulness in de natuur traject - teams & organisaties

MEER FOCUS, MEER ONTSPANNING, MINDER STRESS

Minder stress en meer ontspanning leidt in veel gevallen tot blijere werknemers en tot minder uitval. Mindfulness in de natuur geeft werknemers inzichten in stress, in ontspanning en in wat aandacht daarin betekent. Ze leren de technieken om zelf stress te verminderen. Deelnemers worden energieker en stressbestendiger. 

Is dat iets voor jouw collega's? Dan is deze zesweekse een mooie ervaring met mindfulness- en ontspanningstechnieken. 

Duur 
6 weken met daarin 6 wandelingen van ongeveer 1,5 uur ruimte voor de deelnemers om dagelijks wat oefeningen te doen.

Locatie

Verschillende parken of bos- en natuurgebieden in 's-Hertogenbosch en omgeving.
We stemmen vooraf af welke locaties geschikt zijn. 
Bij milde regen gaat een wandeling overigens gewoon door.

Wat is het?

Mindfulness in de natuur is een mindfulness traject dat laagdrempeliger is opgezet. Niet in een meditatiezaal, maar we wandelen 6 keer in prachtige natuurgebieden. Omdat alleen al in de natuur zijn, met aandacht voor jezelf, energie geeft. En waar nodig herstel bevordert.

 

Al wandelend ontwikkelen deelnemers de technieken om te komen tot meer ontspanning. Dat doen we door verschillende aandachtsoefeningen en korte meditaties. ​Zo trainen ze de mind en daarmee de concentratie, waardoor onrust vermindert, focus verbetert en de ontspanning toeneemt.

 

Na de wandeling ontvangen deelnemers per mail mindfulness oefeningen voor thuis. Lukt het ze om dagelijks te oefenen (30-45 min) dan ervaren ze ook echt resultaat. In zes weken leggen ze dan een basis waardoor ze beter in hun vel komen te zitten, krachtigere keuzes gaan maken en meer gaan genieten.

Om een indruk te krijgen van de wandelingen, zie deze foto's.

Duur: 6 weken met daarin 6 wandelingen

Locatie: een park of natuurgebied 
omgeving 's-Hertogenbosch

Datum: op aanvraag (stemmen we af)

Investering: vanaf € 337 per deelnemer voor de zesweekse (ex btw, ex reiskosten). Meer informatie

 

 

Prijs

Inhoud

Dit is een wandelende, wat kortere variant op een mindfulness acht-weekse. 
Gebaseerd Mindfulness Bases Stress Reduction. De basis van mindfulness komt aan bod:

  • Vertragen en ontspannen

  • In contact met je lichaam en je adem

  • Aandacht richten en verplaatsen (focus)

  • Aandachtsspanne verlengen (concentratie)

  • Inzicht in gedachten, patronen en emoties (bewust worden en reguleren)

  • Zelfzorg en jezelf steunen

Data

Voor een team of een groepje collega's plannen we een specifiek moment dat jullie goed past.

Voor wie

  • Voor iedereen die zijn/haar aandacht wil trainen en de focus wil verbeteren.

  • Voor degene die lekker in zijn/haar vel willen blijven zitten.

  • En degenen die meer rust en ontspanning nodig hebben, last hebben van stress, piekeren of een lage energie.

  • Voor iedereen die de voordelen van mindfulness wil ervaren buiten en in een kleine groep. 

  • Geschikt als introductie voor beginners. En ook een heerlijk onderhoud voor de meer ervaren mindfulness beoefenaars.

In een kleine groep

De groepen blijven bewust klein, maximaal 4 deelnemers. Zodat de sfeer ontspannen kan blijven en er ruimte genoeg is voor het proces van iedereen. Bij 2 deelnemers kan ik een groep laten starten.

Overigens is 1 op 1 begeleiding ook mogelijk, bekijk ook eens dit Persoonlijke Traject.

Eerst kennismaken

Wil je graag eerst kennis maken? Kijken met deelnemers of het klikt? Natuurlijk! Neem contact op voor een gratis kennismaking via zoom (20 minuten) of spreek een kennismakingswandeling af (kosten € 50).

En ervaringen van deelnemers die hebben meegedaan.​

Investering
Afhankelijk van de vraag en hoe we die in gaan vullen, kan ik een passende offerte maken. Een richtprijs voor de zesweekse is het tarief per deelnemer van € 337 (ex btw, ex reiskosten).

Wat krijg je ervoor

  • 6 Mindful groepswandelingen van ongeveer 1,5 uur
    Op mooie locaties in de de natuur, die een goede bedding hebben zodat je wat makkelijker tot jezelf komt

  • Voor de practice thuis van 30-45 minuten per dag:
    Begeleidde meditaties en mindfulness materialen uit de Mindfulness Bases Stress Reduction (MBSR):

    • Vertragen en ontspannen

    • In contact met je lichaam en met je adem

    • Aandacht richten en verplaatsen (focus)

    • Aandachtsspanne verlengen (concentratie)

    • Inzicht in gedachten, patronen, emoties (observeren, bewust worden, emoties gronden)

    • Liefdevolle vriendelijkheid & jezelf steunen

  • Wanneer een deelnemer vastloopt tijdens de zesweekse kan hij/zij me bellen of mailen

De voordelen

De wetenschappelijk bewezen voordelen van een mindfulness traject:

  • Minder stressklachten

    • Minder piekeren, minder malen

    • Vermindering van angst

    • Betere nachtrust

  • Meer ontspanning

  • Meer rust door een regelmatig patroon van actie, stil staan en pauzeren

  • Inzicht in denkpatronen

  • Betere focus, hogere concentratieboog

  • Bewuster keuzes maken

  • Bewuster leven

Interessant?

Voel je vrij om contact op te nemen.

Bespreken we de wensen, kijken we of er een eventuele hulpvraag ligt en wat mindfulness in de natuur kan betekenen. 

Yoga in het park
bottom of page