wooden-track-gf147134c8_1920.jpg

MINDFULNESS IN DE NATUUR
TRAINING
VOOR ORGANISATIES

KOMEN TOT MEER ONTSPANNING

Minder stress en meer ontspanning leidt in veel gevallen tot minder uitval. Mindfulness in de Natuur geeft werknemers inzichten in stress, in ontspanning en in wat aandacht daarin betekent. Ze leren de technieken om zelf stress te verminderen. Het helpt werknemers energieker en stressbestendiger te worden. 

 

Wil jij jouw werknemers laten ervaren wat het effect is van meer mindful in het leven staan? Dan is deze zesweekse een mooie kennismaking met mindfulness en ontspanningstechnieken. 

Duur: In 6 weken, 6 wandelingen van 1,5 uur

Wil je eerst een proef wandeling organiseren? Kennis maken met mindfulness in de natuur. Dat kan natuurlijk ook!

Locatie

Verschillende bos- en natuurgebieden in 's-Hertogenbosch en de omliggende dorpen. We stemmen vooraf samen af welke locaties geschikt zijn. Bij milde regen gaat een wandeling overigens gewoon door.

Wat is het?

Mindfulness in de Natuur is een verkort mindfulness traject dat laagdrempelig is opgezet. Niet in een meditatiezaal, maar we wandelen 6 keer in prachtige natuurgebieden in de omgeving. Omdat alleen al buiten zijn, met aandacht voor jezelf, energie geeft en waar nodig herstel bevordert.

 

Al wandelend ontwikkelen medewerkers de technieken om te komen tot meer ontspanning. Dat doen we door aandachtsoefeningen, ademhalingsoefeningen en korte meditaties. We trainen de mind en daarmee de concentratie, waardoor onrust vermindert en focus verbetert en de ontspanning toeneemt.

In zes weken leggen ze een basis waardoor ze beter in hun vel komen te zitten, krachtigere keuzes gaan maken en weer meer kunnen genieten.

Inhoud

Dit is een wandelende, wat kortere variant op een mindfulness acht-weekse. Gebaseerd Mindfulness Bases Stress Reduction. De basis van mindfulness komt aan bod:

  • Vertragen en ontspannen

  • In contact met het lichaam

  • In contact met de adem

  • Verkennen van zintuigen

  • Aandacht richten

  • Aandacht verplaatsen en verlengen (concentratie)

  • Inzicht in gedachten, patronen en emoties

  • Liefdevolle vriendelijkheid

  • Zelfcompassie en jezelf steunen

Data

Voor een team of een groepje collega's plannen we een specifiek moment dat jullie goed past.

Groepsgrootte
Kleine groepen passen het beste bij deze vorm. Daarmee is er voldoende aandacht voor het proces van iedereen. Groepen laat ik starten vanaf 3 tot maximaal 6 deelnemers. Overigens is 1 op 1 begeleiding ook mogelijk.

Voor wie:

Voor iedereen die zijn aandacht wil trainen en zijn focus wil verbeteren. Voor iedereen die de voordelen van mindfulness wil ervaren en het lekker vindt dat het buiten kan in een kleine groep. 
Deze zesweekse is geschikt als mindfulness introductie voor beginners. Het is ook een heerlijk onderhoud voor de meer ervaren mindfulness beoefenaars. 
Ik werk vaak met mensen die wat meer rust zoeken, last hebben van stress, piekeren, een lage energie of een verminderde concentratie.

Zie hier de ervaringen van deelnemers.

De voordelen
Wanneer je werknemers de voordelen van mindfulness optimaal wil laten ervaren, wanneer je ze hun concentratie wilt laten verbeteren, laten komen tot meer rust en een betere balans. Dan is er tijd nodig om dagelijks mindfulness te beoefenen, 30- 45 min per dag. Lukt dat dan geven ze zichzelf daarmee een groot cadeau! De meetbare en wetenschappelijk vastgestelde voordelen hiervan:

  • Minder stressklachten

  • Meer focus en concentratie

  • Inzicht in denkpatronen

  • Bewuster keuzes maken

  • Meer rust door een regelmatig patroon van actie en pauzeren

  • Bewuster leven

Tarieven

Het tarief is afhankelijk van je vraag, hoe we die in gaan vullen en welke begeleiding gewenst is. Het zal waarschijnlijk ergens liggen tussen de € 185 en € 229 per deelnemer (ex btw). Vraag gerust een offerte aan.

Interessant?

In een gratis adviesgesprek bespreken we de wensen, kijken we waar een eventuele hulpvraag ligt en wat mindfulness in de natuur kan betekenen. 

Wil je meer informatie of een offerte?

forest-g961934d3e_1920_edited.jpg